fredag 15 januari 2010

Ojdå - jag trampade visst på en öm tå .. ???

Vi som säkert alla andra föreningar får mycket mail ifrån både distriktsförbundet och det centrala förbundet. Inom gymnastik finns det många olika delar
  • RG - Rytmisk gymnastik
  • AG - Artistisk gymnastik
  • TG - Truppgymnastik
  • Hopprep

(jag har säkert missat ngn eftersom jag är ganska ny inom gymnastiken)

I vilket fall så föreslog jag att man i Ämnesrubriken för mailen kunde starta med att ange vilken sorts gymnastik som mailet handlade om... typ "RG - nya regler...." för att vi som sitter som mottagare lättare kunde sortera mailen. En del föreningar har verksamhet inom alla grenar och några har bara 1 gren - oavsett vilket så anser jag att en mailstruktur skulle underlätta för alla. Även för den sändande parten då den då bara behöver en sändningslista.

Jag skickade därför mitt förslag med följande lydelse:

"Hej xx!

Iallafall jag skulle vara jättetacksam ifall vi kunde få in en rutin avseende alla mail som snabbt gör att vi kan sortera dem. Min idé är att Ämnesraden alltid startar med vilken sorts gymnastik mailet handlar om -- Ex. "RG", "AG", "TG" etc.. eller ifall det rör samtliga "Allmänt" eller "Alla". Som du säkert vet så är administrationen alltid betungande inom ideella föreningar och allt som kan underlätta hanteringen är av godo :-). Det första mailet och även detta skulle enligt min idé då ha ämnesraden "AG- xxxxxxxx ", eller hur? På detta sätt behöver du inte ha olika mailadresslistor eller hålla reda på vilka olika delar som varje förening har och vi behöver inte lägga tid på mail som inte berör vår verksamhet. Vad säger du? Och ni andra?>

//Anette Lilja> Ansvarig hemsida och Medlemsregister HGF"

Till svar får jag:

"Jag ska absolut försöka komma ihåg att skriva "RG" i ämnesraden när jag skickar ut mina mail. Vill ni finnas med i mitt mailregister? Annars, meddela mig så tar jag bort er!"

Que??? Vilken tå trampade jag på??? Stortån eller???

Jag bara undrar.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar