lördag 9 januari 2010

Fy farao för ImageVault - bildhantering på IdrottOnline....


Hur kan vi föreningar bara acceptera det dåliga verktyg som RF's Idrottonline har för dokument och bilder!!!!???

Jag blir tokig - det tar alldeles för lång tid att både starta, ladda upp och redigera !! Så kan man inte ha det ifall man vill ha en effektiv administration av hemsidan ! Att skriva direkt och att lägga in länkar är helt OK - men, men ... vem vill enbart ha detta?? Inte jag i allafall!!


När det gäller bilder så tröttnade jag redan i höstas - Idag gick gränsen för dokument!! Lösningarna?? Jo - jag hittade ett jättebra verktyg för våra bilder webalbum.se Det är inte gratis, men jättebilligt!! 180 kr för 2 år - dvs nästan gratis. Här kan vi lägga in många bilder från tävlingar och uppvisningar - perfekt!!

Och hur gör jag nu med dokumenten?? Jo -det fick bli Google Dokument - fasen vad mycket snabbare och bättre det blev...


Nu måste ju en del bilder in i ImageVault - de som jag vill ska visas direkt på hemsidan, t.ex. så vill jag nu ha in en vinterbild istället för Tomten... så jag får väl sitta här ett tag och vänta.... *suck*...


Fler som har samma problem som jag??? Jag tänker iallafall meddela IdrottOnline att jag INTE är nöjd....


.... ps. imorgon blir det slalombacken som gäller... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar