tisdag 12 januari 2010

Kanslist sökes... anställningsintervju idag

Vi har bestämt oss för att anställa en kanslist - med de bidrag som finns så är det en bra och billig investering. Vi har ju redan kunnat konstatera att vi knappt drar runt det som är nödvändigt att fixa och att vi inte har tid till att se över och söka olika bidrag som finns, dvs vi har säkert missat en massa pengar som vi kunnat få.

Ikväll ska vi få träffa den kandidat som arbetsförmedlingen hänvisat, ska bli intressant att se. Jag har ju inte så stor tilltro till just arbetsförmedlingen när det gäller att hitta rätt person för ett jobb och inte heller det omvända - att hitta rätt jobb till den person som söker.

Vi får väl se ifall jag får en annorlunda uppfattning efter ikväll.....

En sak som jag kommer att tänka på är min egen ryggmärgskänsla... jag har suttit med i ett antal olika intervjuer under årens lopp - både som chef och blivande kollega - och den gången jag inte "lyssnade på känslan" så blev det också helt fel..... Sedan är jag ju inte ensam om att bestämma - vi är ju flera, en av oss har faktiskt en liknande tjänst hos en annan klubb :-)

På egen hand har vi också fått tag i en kandidat som vi vill intervjua. Undra just vad arbetsförmedlaren säger om det? Brukar ju vara så stelbent att man inte får ta egna initiativ...

Ja,ja.... efter kvällens övning så vet vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar