måndag 4 januari 2010

Året har börjat riktigt bra..

Visst är det underbart med människor som verkligen vill engagera sig?.. Jag tror att vi i föreningen har hittat en liten guldgruva.. och tänka sig - den letade upp oss!! :-)

Jag hoppas verkligen att vi som förening klarar av att ge det stöd och de möjligheter som gör att ledare växer och tycker att det är roligt att vara ledare hos just oss.
Vi vill ju ha en aktiv förening och att alla gymnaster ska känna sig som medlemmar i vår föreninge - inte medlem i enbart sin grupp.

Vi måste se till att stärka sammanhållningen mellan grupperna - det finns många idéer och den jag tycker absolut bäst om är att vi istället för grupper ska ha "Träningspass" på olika nivåer inom de olika områdena:
Trampett Nybörjare, Trampett Bas, Trampett Medel och Trampett Avancerat
Fristående Nybörjare, Fristående Bas, Fristående Medel och Fristående Avancerat
osv...
Jag är helt övertygad om att det finns gymnaster som kanske vill träna Fristående Avancerat, men Trampett Medel och jag tror inte att alla gymnaster med samma kombinationer finns i samma grupp...

Tänk.... ifall vi hade den här typen av träningar så tror jag att alla gymnaster skulle förbättra sin kapacitet och framförallt så skulle det stärka klubbkänsla något oerhört...

Är det görbart?? Kanske, men jag tror att det kommer att ta tid.....

Tävlingar då? .. Ja, i alla de sporter jag varit aktiv i så har det funnits en/flera tävlings eller elit-ansvariga... Utan att egentligen kunna någonting så borde det väl vara möjligt att bestämma på vilka nivåer vi ska tävla och sedan tas grupper ut på dessa nivåer? Eller går det inte att samarbeta inom gymnastiksporten?? Eller följa ett uttagningsbeslut??

Eftersom jag arbetar inom IT-branschen är jag van vid snabba förändringar, men gymnastiken verkar ha ett mycket traditionellt tänkande och inte så vana vid större förändringar.... Eller det här med att "pröva på" - varför kan man inte testa t.ex. en eller två terminer? - funkar det inte så ändrar vi väl igen. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar