onsdag 24 februari 2010

Träning trots snön....

Ja denna vecka har det varit upp och ner.... Snön och den fara de utgör på vissa tak har gjort det lite svårt för oss inomhusidrottare.

Först gick det ut information att alla idrottshallar var stängda, men sedan fick vi information om att våra lokaler Hva Sporthall och G:a Idrottshuset var OK eftersom de hunnit skotta taken.

Vi har tur eftersom våra lokaler är OK, men skolornas gymnastiksalar är stängda. Tidigare hade vi verksamhet även i en liten gymnastiksal, men den gruppen har denna termin fått plats i Sporthallen. Vilken tur!!

Jag var nere och kollade på träningarna i måndags - för att se ifall det var ngn uppslutning, dels kanske inte alla läst vår hemsida där vi skrivit att våra lokaler var OK, dels var det snöigt och halt så att ta sig till träningarna var inte helt lätt.

Det var faktiskt många som trotsat oväder och vind för att komma till våra träningar - det tyder väl på att våra gymnaster har roligt??

Och våra ledare!! Det fanns ledare som inte vågat ta bilen utan som bylsat på sig ordentligt och gått till träningen!! I Huskvarnas backar så innebär det en otrolig prestation!! Vilka underbara ledare vi har!!!

---

2 kommentarer:

  1. Hej Anette!
    Jag läste om trisslotterna på hemsidan. Vore det en ide att slänga ut erbjudandet i grupperna och att gymnasterna kan få vara med och få ett ansvar för detta också? Om en gymnasts mormor vill ha trisslotter så känns det mer påtagligt om gymnasten själv ger lotterna till sin mormor än om de kommer i brevlådan. Jag tror att flera föräldrar och mor- och farföräldrar i föreningen skulle nappa på detta och prenumerera på lotter! Jag hoppas att vi säljer många så att vi kan köpa mer redskap och dräkter!

    SvaraRadera
  2. Yes Elin - vi ska komma på ett sätt!! Det är dock på gång riktlinjer från Svenska Spel hur vi ska agera för att vara säkra på att köparen är över 18 år. Är ju lite svårt att lägga det på våra gymnaster. - OK - mormor lär vara det, men är kusinen det?? hmmm...
    Jag ska dock ta med mig en bunt till jobbet på måndag för att se ifall jag kan sälja ... :-)

    SvaraRadera