fredag 19 februari 2010

Jippie !! Gymnasterna vill !!

Ja - idag tror jag att min glädje kan jämföras med att ta en OS-medalj. Äntligen får vi 2 st gymnaster som valbara till styrelsen!!

Jag har full förståelse för att de varit skeptiska med tanke på den beskrivning som tidigare ledamöter måste ha gett.

Styrelsen har varit underbemannad och det har varit styrelsen som tillsammans med ledarna fått ta sig an all administration ! Kvaliteten på administrationen har nog oxå varit lite haltande eftersom jag ägnat ca 8 timmar i veckan under det här året för att få till en del grundläggande rutiner - rutiner som måste finnas!

Inte undra på att den haltade!! Vem farao orkar jobba en extra arbetsdag i veckan under ett helt år bara för att hålla näsan över vattenytan???

Nä - nu blir det andra bullar! Vår kanslist kommer 1/3 och tar över mycket av de löpande arbetena - de som t.ex. måste göras varje eller iallafall varannan dag. Styrelsen ska få tid till saker som är minst lika viktiga för en förening - visioner, måldokument, beslut om ramar och regler. Och de gymnaster som kommer in i styrelsen ska få de uppdrag som de är där för - att diskutera ärendena ur en gymnasts synvinkel.

Egentligen så är det inte klokt!! Vår verksamhet är gymnastik med gymnaster, men det har inte funnits en enda av dem i styrelsen.

Men nu så - efter en ganska lång uppförsbacke så verkar det ha planat ut och snart går det utför där allt flyter på av bara farten... Ja - det här besked var dagens OS-medalj för mig och jag tror även för hela föreningen. :-D

Det ska som sagt vara roligt att vara med i vår förening - oavsett ifall du är gymnast, ledare, styrelseledamot eller stödmedlem... Go HGF Go !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar