tisdag 9 februari 2010

Snart Årsmöte

Ja, då var det snart årsmöte i föreningen. Jag själv är vald på ytterligare 1 år, men många kommer att sluta. Lite tråkigt för en förening vinner mycket på att ha en styrelse på längre tid. Då kan man jobba med visioner och mål som ligger lite längre fram än bara nästa termin.

Jag skulle vilja ha en tydlig målsättning på vart vi ska vara om 3- 5 år, medlemsmässigt, verksamhetsmässigt, tävlingsmässigt.... och så jobba mot det målet. Som det är nu så blir det mest att lösa det akuta - ofta blir dessa lösningar ekonomiskt dyrbara i längden. Att göra investeringar som håller längre i tiden är mer lönsamt.

Ja, ja... lite ordning har man väl iallafall fått till under året man har varit med. Administrativa rutiner och hjälpmedel som är kända för alla underlättar enormt och ger alla en rättvis behandling. Man ska inte behöva känna folk i styrelsen för att få saker och ting gjorda... även om vi i styrelsen gärna vill träffa och lära känna alla gymnaster och ledare :-)

men... det som kommer närmast i tur är att gå ner till kommunens möbellager för att se ifall vi hittar något att fylla vår nya klubblokal med... nu är den målad och golvet ska fräschas upp. jag ska även annonsera lite på vår hemsida - soffa, soffbord, garderob, lampor (mys-stämning) mm.

Möbler till vår kanslist står Arbetsförmedlingen för - liksom den absolut största delen av hans lön - vad kul det ska bli att se vad han kan göra för vår förening. Jag är faktiskt helt övertygad om att han kommer att bli en guldklimp - tänk vad många bidrag vi har missat att söka för saker vi gjort... Ingen i styrelsen har tid att jaga dessa eftersom vi alla sitter på heltidsarbeten...

Och tänk - vi har enats om en gemensam tävlingsdräkt !! Något som jag tycker är jättekul, men trodde var självklart att det redan fanns..

Ja.... tänk vad grejor som har hänt :-)

1 kommentar:

  1. Ja, håller med om att det hänt massor senaste året. Det är viktigt att tänka på det som hänt ibland och inte gräva ner sig i det som inte blivit gjort...Jag har förresten en golvlampa som jag gärna skänker (behöver en ny skärm). Golvläggaren ringer vilken dag som helst!
    Kerstin

    SvaraRadera