tisdag 16 mars 2010

Jag lovar - jag ska aldrig bli politiker!! eller...?

Jag undrar vad det är som gör att vissa argumentationstekniker gör mig så vansinnig, så frustrerad så att jag går upp i limningen och helt tappar talförmågan!!?? Jag vet ju dessutom att tekniken inövad/inlärd - inget man har med sig naturligt.
Efter en stunds analys så tror jag det beror på att dessa politiker i vår kommun inte argumenterar för att hitta bästa lösningen utan deras argumentation har helt andra mål:
  • förgöra motståndaren - man mäter inte vinnare, kollar bara vem som förlorade(??)

det är inte konstigt att det brukar kallas för "Sandlådan" -

Mitt höga blodtryck mår inte bra av denna frustration - det är mycket bättre att vara projektledare och ha lösningar som mål. Lösningar är det som gör att samhället - inkluderat idrotten - går framåt. Argumentation utan benägenhet till att hitta lösningar ger bara långbänkar!

Tänk om vi i föreningarna skulle hålla på med detta på styrelsemötena?? inte farao skulle det bli lättare att få folk att ställa upp - NEJ!! Här är det arbete tillsammans som gäller!! Vi ska göra ngt bra - inte halvdant - och absolut inte motarbeta sådant som leder mot målet!!

1 kommentar:

  1. Hej där, nej politiker tror jag inte skulle passa........den kommunala världen arbetar jag i och det är inte helt lätt, speciellt inte i när det är valår. Lite mer lösningsfokuserade vore inte helt fel. Kanske blir det en tur i europa i sommar, tror att det skulle vara bra för blodtrycket :o)

    Kram//Eva

    SvaraRadera