måndag 15 mars 2010

Idrottens Riksdag

Ja - ikväll blir det Idrottens Riksdag för min del och det ska bli intressant att se hur det går till, jag har inte varit där tidigare.
Jag känner igen ganska många namn på deltagarlistan och det ska bli jättekul att börja med mingel.

Jag anar att det kommer att bli debatter om lokaler (även om Idrottshuset nu ser ut att ha fått en lösning) och även jag har ett sådant inlägg.

Ikväll har jag 2 huvudpunkter jag skulle vilja framföra:
  • lokalerna som inte alls är anpassade för vår verksamhet - golven är alldeles för hårda och det är inte roligt att ha 2-3st 15-åringar som väntar på operation för att de skadat sina anklar och knän. Golvet är en stor bov!! Vi har dessutom lokaler där takhöjden inte räcker till - det hänger saker från taket som gör att våra gymnaster måste parera vart de ska ställa trampetterna - annars riskerar de att slå i dessa. Våra behov av nya lokaler är inte bara av bekvämlighet - det är för att vi idag tar risker!!
  • bidraget - vår verksamhet har en extrem låg medelålder, det är inte många som fortsätter med gymnastik efter sin 20-årsdag. Ofta är gymnastik den första idrott som barnen kommer i kontakt med - hos oss kan man starta när man fyllt 4 år. Vi har idag ca 75 barn i ålderna 4 - 7 år och dessa får vi inget bidrag för. I vår kö står ca 150 barn - de allra flesta i denna ålder!! Finns det några funderingar kring bidragsdelen för oss?? Våra små gymnaster går ofta vidare till andra sporter som kanske har nytta av vad de lärt sig hos oss - ska inte även småbarnsgymnastiken få pengar??

Ja - vi får väl se hur det går ikväll - jag lovar ett nytt inlägg..... see you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar