måndag 29 mars 2010

Ideella arbetare = dumma i huvudet enligt Svenska Spel???

Ja - det verkar iallafall som Svenska Spela helt har omyndigförklarat alla som jobbar ideellt!!

Det jag menar är beslutet att Idrottsföreningar inte får sälja Trisslotter efter 30 september i år med hänvisning till att lotterna endast får säljas till personer över 18 år.

Hallåååå!!!! Är det inte en ansvarsförbindelse som behövs??? Eller ska lotterna slutas säljas över huvudtaget??? Nädå - handeln får fortsätta sälja och jag kan inte förstå vad det är för skillnad mellan det ena säljombudet än det andra??

Jag tycker att det både är nedvärderande och kränkande att Svenska Spel anser att vi inom föreningsrörelsen inte är kompetenta nog att hantera en lottförsäljning enbart till de över 18 år - jag vet inte vad det är för speciella utbildningar eller egenskaper som den har som arbetar i en kiosk eller affär?? I vilket fall så verkar de vara mer värda än oss inom den ideella verksamheten.. För visst skulle vi lätt kunna hantera detta eller hur? Vi kan ju naturligtvis inte skicka ut våra barn att sälja - utan det behövs engagemang av vuxna, men !!?? Hallå!!! Det behöver vi ju överallt - går aldrig att lägga ansvar på barn!!

Är det ingen mer än jag som reagerar?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar